* Šablony JAK-1 SOŠ Luhačovice
Na základě výzvy MŠMT č. 02_22_003 Šablony pro SŠ a VOŠ I, OP JAK (Operační program Jan Amos Komenský) škola začala realizovat projekt „Šablony JAK-1 SOŠ Luhačovice“.
Název projektu: ŠABLONY JAK-1 SOŠ LUHAČOVICE
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_003/0000969
Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1.9.2022
Celková doba realizace projektu: 29 měsíců
Datum ukončení fyzické realizace projektu: 31.1.2025
Celkové způsobilé výdaje: 1 593 293,00 Kč
Anotace projektu:
Projekt je zaměřen na kombinaci témat:
– personální podpora
– osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání
– inovativní vzdělávání žáků
Co je cílem projektu?
Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola/školské zařízení určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí směřování.
Škola pro dosažení cíle projektu zvolila tyto šablony:
Personální podpora SŠ
- III/5 Kariérový poradce SŠ
Cílem této aktivity je poskytnout personální podporu kariérového poradce středním školám. Kariérový poradce bude působit jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření19 a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání SŠ
- III/8 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání SŠ (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání
Podpora inovativního vzdělávání žáků v SŠ a DM
- III/10 Inovativní vzdělávání žáků v SŠ
Cílem aktivity je osobnostní a sociální rozvoj žáků SŠ a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem výuky a vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií. Aktivita dále cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání.
Aktivitu je možné realizovat přímo ve výuce a/nebo v rámci dalších hodin vzdělávání poskytovaných školou nad rámec běžné výuky (např. odpolední aktivity, letní školy apod.), a to některými z následujících inovativních forem výuky:
- projektová výuka (ve škole/mimo školu);
- tandemová výuka;
- vzdělávání s využitím nových technologií;
- zážitková pedagogika;
- propojování formálního a neformálního vzdělávání;
- aktivizující metody;
- fiktivní firma
- VIII/2 Inovativní vzdělávání dětí, žáků a studentů v DM
Cílem aktivity je osobnostní a sociální rozvoj dětí/žáků/studentů DM/INT (dále jen „žák“) a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem výuky a vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií. Aktivita dále cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání.
Aktivitu je možné realizovat přímo ve vzdělávání a/nebo v rámci dalších hodin vzdělávání poskytovaných školským zařízením nad rámec běžného vzdělávání (např. odpolední aktivity, letní školy apod.), a to některými z následujících inovativních forem vzdělávání:
- projektová výuka (ve škole/mimo školu);
- tandemová výuka;
- vzdělávání s využitím nových technologií;
- zážitková pedagogika;
- propojování formálního a neformálního vzdělávání;
- aktivizující metody;
- fiktivní firma.